13.05
2015
Latvijas kino popularizē valsti prezidentūras ietvaros

Latvijas kino popularizē valsti prezidentūras ietvaros

Nacionālais Kino centrs sadarbībā ar Latvijas prezidentūras ES Padomē sekretariātu izveidojis visaptverošu un apjomīgu filmu kolekciju no klasikas līdz mūsdienām, 25 DVD diskos tematiski sakārtojot 70 dažāda garuma un žanru filmas. Sagatavotā izlase ietver Latvijas kino vēstures un šodienas iespaidīgākās un raksturīgākās lappuses. Filmu izlase tiek dāvināta Latvijas vēstniecībām ārvalstīs, tādējādi nodrošinot to pieejamību Latvijas valsts piederīgajiem ārvalstīs.

 

Papildinot Latvijas kino popularizēšanu ārzemēs, Latvijas Institūts sadarbībā ar Inspired Digital ir izveidojis interaktīvo šķirkli Latvijas oficiālajā Facebook lapā.

Šķirklis veidots kā tests, kurā ārzemju Facebook lietotāji, atbildot uz atraktīviem jautājumiem, noskaidro latviešu filmu tēlu, kuram visvairāk atbilst viņu rakstura iezīmes un ikdienas paradumi. Turklāt tiek piedāvāta informācija, kurās vēstniecībās ārvalstīs ir pieejamas nosūtītās filmas. Interaktīvajam šķirklim angļu valodā "Latvian Film Collection" var piekļūt šeit: http://ej.uz/Latvian_Film_Collection

read_more

05.03
2015
LI prezentē jauno Latviju reklamējošo video sēriju

LI prezentē jauno Latviju reklamējošo video sēriju

Latvijas Institūts, turpinot Latvijas starptautiskās atpazīstamības veicinošo kampaņu „Latvijas stāsti”, ir nācis klajā ar jauno videoklipu sēriju, kā arī atjaunoto valsts oficiālo portālu ārzemniekiem www.Latvia.euLatvijas prezidentūras ES Padomē radītās starptautiskās intereses mērķiem LI sadarbībā ar Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības Padomē sekretariātu ir radījis vairākus jaunus, valsts pozitīvas starptautiskās atpazīstamības veicināšanai paredzētus materiālus: brošūras, faktu lapas, interaktīvos risinājumus internetā, dažādus video, virtuālās ekskursijas, prezentācijas, kā arī funkcionāli uzlabotu portālu.

 

„Man ir prieks, ka LI savā darbā izmanto mūsdienīgas digitālās komunikācijas platformas atbilstoši jaunākajām pasaules tendencēm. Pašreizējos ģeopolitiskajos apstākļos ir nepieciešams nepārtraukti pilnveidot valsts rīcībā esošos publiskās diplomātijas instrumentus, lai nodrošinātu valsts reputācijas un atpazīstamības celšanu ilgtermiņā. Latvijas tēlā jāietver to, kādi mēs esam, bez kautrīguma vai lielīšanās,” norāda ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs.

 

„No šodienas ikvienam ārzemniekam pieejams dizaina un funkcionalitātes ziņā uzlabots skatlogs, caur kuru ieraudzīt visu, ko Latvija piedāvā. Savukārt Latvijas iedzīvotājiem un diasporām ārzemēs pieejami jauni informatīvie resursi, ar kuru palīdzību par savu valsti atraktīvā un saistošā veidā pastāstīt ārzemju draugiem,” skaidro LI direktore Karina Pētersone.

 

Laikā, kad ir noslēdzies Rīgas kā Eiropas kultūras galvaspilsētas gads un sākusies ES Padomes prezidentūra, ārvalstu iedzīvotāji un žurnālisti daudz aktīvāk interesējas par Latviju. Izmantojot šo iespēju, kā arī ņemot vērā pašreizējo ģeopolitisko situāciju un cīņu informatīvajā telpā, LI pilnveido savu produktu klāstu atbilstoši jaunākajām komunikācijas tendencēm. Portāls www.Latvia.eu kalpo kā digitālā vārteja uz Latviju, ļaujot ātri un ērti atrast nepieciešamo informāciju četrās pamatvalodās: angļu, krievu, vācu un franču. Tajā pieejamas arī Stūra mājas virtuālā ekskursija un Latvijas skaistāko vietu apskate 360 grādu leņķī, kā arī vairākas prezentācijas, infografikas, brošūras, simtiem fotogrāfiju un vispārīga informācija par Latvijas vēsturi, kultūru, dabu, ekonomiku un cilvēkiem.

 

Institūts svarīgu lomu atvēl tieši digitālajai komunikācijai, kas ir efektīva izmaksu un mērķauditorijas sasniegšanas ziņā. Pāris gados internetā piesaistīta ievērojama auditorija: valsts oficiālajam portālam ārvalstniekiem www.Latvia.eu - 340 000 apmeklētāju, bet valsts oficiālajai Facebook vietnei If you Like Latvia, Latvia Likes you vairāk nekā 10 miljoni skatījumu gadā.

Portāls izstrādāts sadarbībā ar dizaina aģentūru „Asketic”. Savukārt kopā ar radošo aģentūru „!Mooz” tika radīti Latviju un latviešus raksturojoši videomateriāli, kurus lietotājs var izmantot, lai izveidotu savu video stāstu par Latviju.

 

Video ir pieejami LI Youtube kontā https://www.youtube.com/channel/UC9VUT-czK4kMLSeOpxWdChQ un portālā http://latvia.eu/latvia-place-come-back.

read_more

11.02
2015
Ēnu diena Latvijas Institūtā

Ēnu diena Latvijas Institūtā

11. februārī Latvijas Institūtu apmeklēja skolēni un studenti, kas klātienē uzzināja vairāk par iestādes darbību. Latvijas Institūta direktori Karinu Pētersoni “ēnoja” Paula Mangule (Dobeles Valsts ģimnāzija), Anete Biķe (Rīgas Valsts 1. ģimnāzija) un Ieva Mediņa (Kuldīgas Centra vidusskola). Skolnieces iepazinās ar direktores darbu, karjeras izvēli, apgūtās izglītības lomu un iegūto pieredzi.

Savukārt divdesmit Latvijas Kultūras akadēmijas studenti, kuri apgūst programmu “Starpkultūru sakari Latvija – Ziemeļvalstis”, guva plašāku ieskatu par Institūta darbību kopumā, sagatavotajiem informācijas materiāliem un Latvijas zīmolvedības politiku.

read_more

10.02
2015
Valsts prezidents pārrunā padarīto un darāmo Latvijas tēla virzīšanā ar LI direktori

Valsts prezidents pārrunā padarīto un darāmo Latvijas tēla virzīšanā ar LI direktori

10.februārī Valsts prezidents Andris Bērziņš tikās ar Latvijas Institūta (LI) vadītāju Karīnu Pētersoni, lai pārrunātu aktuālos jautājumus, kas saistīti ar LI paveiktajiem darbiem un uzdevumiem Latvijas tēla nostiprināšanā un virzīšanā. LI vadītāja uzsvēra, ka vienota tēla komunicēšanas nodrošināšanas nolūkā, kas ir svarīga veiksmīgai Latvijas pārstāvībai pasaulē un Latvijas uzņēmējdarbības attīstībai jaunos noieta tirgos, LI ir uzsācis darbu pie Latvijas zīmolvedības vadlīniju aktualizēšanas un izstrādes, kas kalpos par pamatu komunikācijas stratēģijas un ieteikumu izstrādei nozaru starptautiskajai komunikācijai. Vienlaikus K.Pētersone atzina, ka Ministru Kabineta deleģēto uzdevumu kvalitatīvākai veikšanai nepieciešama profesionāļu piesaiste un papildus līdzekļi.

 

LI vadītāja pastāstīja, ka, gatavojoties Latvijas prezidentūrai Eiropas Savienības Padomē un paredzot intereses pieaugumu par Latviju, Latvijas Institūts 2014.gadā ir saņēmis septiņkārtēju budžeta palielinājumu un izdevis vairākus jaunus informatīvos materiālus gan drukātā, gan elektroniskā formātā par Latviju angļu un franču valodās. Tāpat K.Pētersone informēja, ka LI turpina 2014.gadā uzsākto Latvijas oficiālā informācija portāla www.latvia.eu atjaunināšanu, nodrošinot mūsdienu tehniskajiem standartiem atbilstošu portāla funkcionalitāti, inovatīvu dizaina risinājumu, ātru un viegli uztveramu lietojamību. Tā kā prezidentūras laikā īpašs uzsvars tiek likts uz digitālo komunikāciju, portāls kalpo kā komunikācijas līdzeklis, informējot ārvalstu auditoriju par Latvijas valsti, tās iedzīvotājiem, aktualitātēm un sasniegumiem, ekonomiku un inovācijām, kultūru un vēsturi, tā lietotāju skaits gadā ir aptuveni 240 000.

„Prezidentūras laikā Latvijas Institūts piedāvā informatīvu atbalstu ārvalstu viesiem, nodrošinot gan ar nepieciešamo informāciju, gan ar materiāliem, turpinot piedāvāt plašu pakalpojumu klāstu ārvalstu medijiem, organizējot vizītēs un koordinējot programmu Latvijā,” teica K.Pētersone, piebilstot, ka 2015.gada pirmajā pusē paredzēts arī finansiāls atbalsts ārvalstu žurnālistiem, popularizējot, prezidentūras pasākumus vispārējās politikas un kultūras kontekstā.

 

LI aktīvi uztur oficiālo valsts Facebook lapu “If You Like Latvia, Latvia Likes You”, un paredz prezidentūras laikā tajā izvietot 3 interaktīvus šķirkļus par Latvijas prezidentūru ārvalstu auditorijai. 2015.gada sākumā jau izstrādāts un publicēts šķirklis „Keep in Step with Latvians”, ar interaktīvu tautas deju simbolizējot Rīgas kā Eiropas Kultūras galvaspilsētas noslēgumu un Latvijas prezidentūras ES Padomē sākumu.

„Pagājušajā gadā mēs sasniedzām rekordlielu apmeklējumu skaitu – desmit miljonus klikšķu, bet papildus finansējuma gadījumā šo lietotāju atzīto saturu Latvijas Institūts sociālajos tīklos ir gatavs komunicēt arī krieviski, tādejādi valstī, kurā lieto krievu valodu, nodrošinot objektīvu, nepolitizētu informāciju par Latvijas sabiedrību un stiprinot eiropeiskās vērtības,” teica K.Pētersone.

Turpinot skaidrot Latvijas vēsturi un Eiropas Kultūras galvaspilsētas gada laikā uzsākto projektu „Stūra māja. Lieta Nr. 1914/2014.”, LI sadarbībā ar Okupācijas muzeju piedāvā virtuālu ekskursiju latviešu un angļu valodā, parādot Stūra mājas ieslodzījuma kameras, nopratināšanas telpu, ieslodzīto pastaigu laukumu un vairākas citas vietas, kas redzamas 360 grādu fotogrāfijās. Tāpat sadarbībā ar prezidentūras sekretariātu tiek izstrādāta virtuāla ekskursija „Latvija 360®” pa Rīgu un Latviju, piedāvājot 360 grādu fotogrāfijās aplūkot raksturīgas vietas un kultūras objektus Latvijas galvaspilsētā, kā arī dabas skatus valsts reģionos.

 

Sadarbībā ar biedrību „Red Jackets” izveidota grāmata “Treasures of Latvia – Outstanding Export Brands and Inspiring Stories”, kas pieejama arī kā digitāla prezentācija. Grāmatā apkopoti labākie Latvijas eksporta piemēri un uzņēmēju iedvesmas stāsti, kas papildināti ar Latviju raksturojošiem aprakstiem un fotoattēliem.

 

Šos izdevumus un komunikāciju produktus LI piedāvā izmantot kā lielisku iespēju pasākumos, kuros informē par Latviju kā prezidējošo valsti ES Padomē, Latvijas pozitīvas atpazīstamības veicināšanai ārvalstīs, kā arī dāvināšanai ārvalstu viesiem Latvijā.
Ar minētajiem materiāliem tuvāk var iepazīties Latvijas Institūta mājas lapas www.li.lv sadaļā Pakalpojumi>Informatīvie materiāli, kā arī valsts oficiālā portāla www.latvia.eu sadaļā Resources.

read_more